Strony
Na temat
  • Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowychSkuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych
    Pozycjonowanie sklepów internetowych. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest bardzo ważnym elementem, który dotyczy bardzo wielu przedsiębiorców, którzy oferują swoje towary i usługi online. Internet jest bardzo istotnym narzędziem umożliwiającym w …
  • Inwestowanie w nieruchomości- to się opłacaInwestowanie w nieruchomości- to się opłaca
    Jeśli posiadasz większa sumę pieniędzy, to warto pomyśleć o odpowiednim ich zainwestowaniu. Dobrym i w miarę pewnym rodzajem inwestycji jest kupno nieruchomości. Wiele osób zaciąga kredyt i kupuje mieszkanie po …

Krzywa popytu i podaży

Popyt i podaż są nadrzędnymi terminami stosowanymi w nauce, jaką jest ekonomia. Wiemy już, czym jest podaż i czym jest popyt, znamy również prawo podaży i prawo popytu. Warto jednak wiedzieć również, że zarówno prawo popytu, jak i prawo podaży ma swoje odzwierciedlenie w postaci graficznej, a ściślej mówiąc, w postaci krzywej (popytu/ podaży). Zaczynając od krzywej popytu. Otóż należy stworzyć oś współrzędnych, a następnie nanieść na nie dane: w osi X- wielkość popytu (wyrażona na przykład w sztukach), natomiast w osi Y- cena w złotych. I tak na przykład, zgodnie z prawem popytu, towar za 8 złotych będzie odznaczał się popytem np. 50 sztuk na dzień, zaś ten sam towar za 3 złote- 150. Nanosząc te dane na wykres i łącząc punkty uzyskuje się krzywą popytu, która wykazuje nachylenie ujemne, co jest zgodne z prawem popytu- spadek ceny powoduje wzrost popytu. Adekwatnie sytuacja przedstawia się w przypadku krzywej podaży, z tym że ta wykazuje nachylenie dodatnie, również zgodnie z prawem podaży- wzrost cen wpływa na zrost podaży. Należy mieć na uwadze fakt, iż oba z powyższych praw nie dotyczą tak zwanych towarów/ usług luksusowych, kiedy to wzrost ceny powoduje wzrost popytu, co przejawia się jakością, marką, ekskluzywnością.

Comments are closed.