Strony
Na temat
  • Dzisiejsza ekonomia
    W przypadku krajów demokratycznych prowadzenie własnej firmy powinno być możliwie jak najprostsze dla każdego człowieka. Z jednej strony wynika to z prostego ekonomicznego faktu, że na małych i średnich przedsiębiorstwach …
  • Zaufany pracownik równa się wsparcie
    Decydując się na własny biznes, należy przede wszystkim postawić na zaufanych pracowników. Doświadczenie to jest najważniejsze, w końcu interes musi mieć solidne fundamenty. Właściciele przedsiębiorczości często nie zdają sobie sprawy …

Skuteczne formy promocji

W jaki sposób możemy zachęcić potencjalnego klienta do kupna naszego produktu lub skorzystania z naszej usługi ? Najprostszym sposobem byłoby zaoferowanie niższej ceny niż u konkurencji. Jednak możemy być pewni, że jeśli konkurencja jest liczna, to ktoś z niej na podobny pomysł już wpadł, więc mamy małe możliwości manewru. W tej sytuacji musielibyśmy obniżyć ceny poniżej kosztów produkcji, co jest możliwe przez krótki czas, ale w dłuższym grozi bankructwem. Skuteczniejszym więc może się stać przyciągnięcie klienta innymi, pozacenowymi sposobami. Możemy więc zaproponować podwyższoną jakość, wyjątkowy standard obsługi, oferować klientom jakieś dodatkowe korzyści, czyli np. przy zakupie większej ilości produktu oferować coś gratisowo, organizować konkursy związane z zakupem produktu, programy lojalnościowe itp. Istotą jest tu, abyśmy potrafili „przywiązać” klienta do naszego produktu, a tym samym do naszej firmy i uniknąć sytuacji, gdy zaoferowanie przez konkurenta znacząco niższej ceny pozbawi nas klientów.

Comments are closed.