Strony
Na temat
  • Krzywa popytu i podażyKrzywa popytu i podaży
    Popyt i podaż są nadrzędnymi terminami stosowanymi w nauce, jaką jest ekonomia. Wiemy już, czym jest podaż i czym jest popyt, znamy również prawo podaży i prawo popytu. Warto jednak …
  • Oszczędności dzieciOszczędności dzieci
    Każde dziecko ma jakieś swoje pieniądze. Najczęściej są to tak zwane kieszonkowe, które dostaje się od rodziców, kiedy idzie się do szkoły. Bywają sytuacje, kiedy po prostu dziecko dostaje pieniądze …

Szukanie niszy na rynku

Jeśli chcemy prowadzić bardzo dochodowe działania na rynku gospodarczym, powinniśmy przede wszystkim szukać niszy rynkowej. Nisza rynkowa pozwala na oferowanie takich produktów, czy usług, jakie nie są oferowane przez inne firmy. W ten sposób nie musimy prowadzić walki konkurencyjne z innymi podmiotami, co pozwala na przeznaczanie znacznie mniejszych wydatków na marketing, czy działania promocyjne. Nisza wcale nie musi być związana z oferowaniem na rynku całkowicie nowego produktu, czy usługi. Nisze możemy znaleźć, choćby na rynkach lokalnych, gdzie pewne usługi, czy produkty nie są oferowane lub są trudno dostępne. Zawsze, zanim podejmiemy się działalności biznesowej powinniśmy zastanowić się, czy nie warto poszukać jest niszy rynkowej, która pozwoli nam na znaczne zwiększenie naszych zysków. Gdy w małym mieście zamierzamy założyć dwudziestą pizzerię, warto zastanowić się, czy lepszym rozwiązaniem nie będzie oferowanie takiego menu, jakie może wzbudzać zainteresowanie klientów, a jednocześnie nie jest jeszcze oferowane na danym rynku lokalnym. Niszy możemy również poszukać w sieci, gdzie coraz większa liczba firm zaczyna oferować swoje usługi, czy produkty, ale gdzie nadal możemy znaleźć wiele niewykorzystanych pomysłów biznesowych.

Comments are closed.